• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • ku damba kasihmu.

    Jan 10, 2010


    Setiap langkah kehidupan penuh dengan cabaran, sekali kita melangkah mendekati Allah swt, beribu dugaan yang datang bertandang menguji,.ya allah,iman ku terlalu lemah untuk diuji. Kadang kala tak sanggup rasanya hati,membiarkan diri dibuai asyik dek kelalaian dunia,tlg la hambamu ya allah..berikan hamba petunjuk dan kekuatan untuk hambamu ini,.napenyer sejak dua menjak ni posting hanya berpusing pada benda yang sama..korang perasan tak..? hehe tu la tandanya ketandusan idea (alasan) hehe..send panjang-panjang pun kurang bergunanya cz yang penting dalam entry ni satu ayat je:

    "DIMANA BUMI DIPIJAK DISITU ISLAM DIJUNJUNG."


    Hatta baru-baru ni qhazi gelisah bila terpandang sesuatu yang qhazi tak berupaya untuk mengubahnya,walaupun sebagai seorang islam kita sepatutnya mencegah dan mengubahnya,ampunkan hambamu ini ya allah,.daku tak berupaya. Masih tiada kekuatan dalam diri,cukup la qhazi membenci hal tersebut dengan hati,sesungguhnya itulah tanda selemah-lemah iman,nauzubillah.. (korang fhm tak? ape yg try qhazi bgtau ni)
    Jauhkan jua diri ini dari melakukan hal yang serupa ya allah,.didik la hati ku.





    Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.

    0 kOmEn SahabAt: