• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • k.a.w.a.n

    Apr 2, 2009

    teringin lak nak hantar post,..em mgkin kalian dah boleh agak ape qhazi nak tulis..


    baru-baru ni ader kwn dtg mengadu perihal kwn yang tikam belakang. Macam-macam yang diceritakan pada Qhazi, tapi bg qhazi sndiri istilah kawan, sahabat, teman..mmg cukup istimewa.
    kawan, tempat berkongsi ssh, senang..kongsi cerita..kongsi mcm-mcm..kadang-kadang kita lebihkan kwn dr keluarga..kalo ikut psikologinye..mmg begitulah remaja,tapi bila tiba satu tahap dia pasti akan balik jugak pada keluarga tu..


    **************************************************************************************

    berbalik pada cerita kwn qhazi tadi,.mmg sakit bile kene tikam dari belakang ni..tambah lagi dari orang yang kita tak sangka, sian qhazi dgr cite die..ish..kawan die pun satu gak, kalo dah berkawan tu ce kawan elok-elok..teringat qhazi cite persahabatan Nabi Muhammad SAW dgn para sahabat baginda,.berjuang, berkorban demi sahabat..






    ************************************************************************************
    kenapa kita tak boleh jadi mcm tu jer..? ssh ke nak syg org? ssh ke nak jujur? ssh ker nak bantu orang lain..? n ssh ke kita nak setia pada kawan..?
    *************************************************************************************




    kadang pelik tgk manusia,..tak blh berdamai dan berbaik sesama kite,..knp yerk.. jom kawan kite fkr,.jase kwn kita,kite kenang segalanye,..tulis kesalahannye atas pasir n biarkan ombak membersihkan kesalahan tu dan pahatkan kebaikannye di hati agar mudah kite ingat,..








    p/s : tapi kalo jht sgt kwn kite tu rendam je dlm sungai..







    dr : kwnSiti

    2 kOmEn SahabAt:

    1. muhriz rahmat said...:

      Kerana dia sahabatlah dia menikam dari belakang. Adapun musuh, pasti akan menikam dari depan. Tapi sahabat jenis ini bagaikan musuh juga. Cuma malu menunjukkan permusuhannya kerana masih bertopengkan sahabat. salam egypt

    1. Qhazi said...:

      rasenye,..lebih baik bertemu musuh dari bertemu sahabat mcm ni..