• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • cantik,menarik mmg da bomb.

    Apr 6, 2009
    "klik,..klik,..klik."

    kedengaran pelbgai byi cmbr canggih setiba dikawasan taman tamadun islam,.langkah diteruskan menuju ke masjid untuk membawa ucu dan makcu untuk bersolat disana,.erm..masuk sahaja perkarangan masjid,.mata ni sibuk memerhatikan gelagat manusia yang perbagai cara,.di pintu masuk majid disediakan jubah dan tudung bagi mereka yang takbertudung dan berpakaian kurang "kain"..beberapa orang cina, pelancong agaknye,.sedang dipakaikan tudung dan jubah..itu dah jadi peraturan untuk masuk ke kawasan tu,.

    malas dan nak perhatikan diorang, qhazi pun masuk ke tempat solat muslimat yang disediakan untuk menemankan makcu bersolat,..sambil duduk dan asyik memerhatikan sekeliling,.masuk pula seorang gadis yang manis, dan terlintas dalam hati ni knp pakcik yang jaga jubah kat pintu masuk tadi tak bagi tudung dan jubah tu pada gadis manis ni..? mungkin pakcik tu tak perasan yang gadis ni hanya sembunyikan rambutnya didalam baju yang bertopi..tapi pakaiannye pun pakcik tu tak perasan..?rasenye elok sikit pakaian orang cina kat luar tadi dari yang ni..

    ish,..sibuk pulak qhazi menilai orang..teringat rungutan seorang rakan..

    "ishh..tadi mase tengah rukuk ade orang tangkap gambar,.hilang khusyuk kene flash kembre" agak lucu dgr ayat kawan tu,..

    fokusnya kini masjid dah jadi tempat perlancongan atau dah jadi bahan pameran..

    mls nk ckp byk sahabat fikir-fikir la..

    *********************************************************************************

    walau apapun qhazi memang kagum dengan seni islam yang digunakan dalam setiap sujud pembinaan masjid kristal tu...mmg mengasyikkan dan begitu indah ilham yang Allah swt kurniakan pada si pereka hiasan masjid ni,..hebat sesunguhnya Allah maha besar,.maha bijaksana ya allah..











    kepada pencetus idea "kewujudan" masjid ni,..kalo anda bercita-cita menjadikan masjid ni sebagai tempat perlancongan atau bahan pameran,..taniah qhazi ucapkan sesungguhnya pada pengamatan qhazi, anda berjaya, menarik ramai pelancong tempatan mahupun luar negara.
    by:tukang sapu msjd krstal

    0 kOmEn SahabAt: