• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • MilikNYA

    Nov 7, 2010
    Innalillahiwainnailaihirojiun..

    Perkabaran yang baru aku terima tadi cukup pahit unuk ditelan. 4 Ahli keluarga sahabatku maut dalam kemalangan jalan raya. Seingat aku baru awal tahun ni ayah serta datuknya pulang kepada pencipta..dan sekarang..
    Cubaan ini amat besar untuknya, teringat aku mase kejadian lalu..
    -
    -
    -
    -
    -
    jam 11.30 malam (kedai mkn d'shah)
    meeting mengejut diadakan untuk menziarah sahabat yang kehilangan ayah serta ingin menghulurkan takziah..itu yg mmpu dilakukan sebagai seorang sahabat.
    Mencari sebuah van dan itu kerja yang ditugaskan pada aku. Keesokannya jam 7.30pagi semua orang dah berkumpul,.sayu ku lihat semuanya.
    Pintu kedai sewa van aku gegar sejak 7.45 pagi bersama driver yang "profesional".. Namun hanya dapat disewa jam 8.00 pagi..Berbekalkan 3buah kereta dan sebuah Van, rakan-rakan satu kelas dikumpulkan dan sama-sama bertolak coz kurang menghafal peta terangganu..Setibanya di rumah arwah, suasana hiba..ramai yang datang menghulurkan simpati dan ramai juga yang pasti mendoakan arwah.
    -
    -
    -
    -
    6.15 petang (cafe baru)
    Sarah call dan mintak turun. Sebelum dari tu aku sendiri dah tahu dari k'su..Siap macam lipas kudung aku dan su turun...Ramai yang dah berkumpul, Ustz.Supian, Sarah, Nik, Ekin, Sai, n 2 3 orang lagi,..Then Sarah menjelaskan apa yang berlaku dan meeting berjalan dengan pantasnya. Pelbagai idea kuar time ni,.kagum aku dengan keprihatinan mereka..Kredit untuk Pian coz berjaya mendapatkan sebuah bas dari pihak universiti untuk menziarah pada keesokkannya,.maka ramailah yang dapat turut serta, (ni bkn rombongan cik kiah k,..) aku sempat mintak izin mak,.dan mak begitu mudah memberi keizinan kerana berita kemalangan 3beradik dan sorang anak saudara tu baru masuk berita..Dalam hujan tersipu-sipu paginya,..semua berkumpul dan sempat jugak la pakcik driver tu g ambik rakan-rakan lain dekat rumah sewa ekoran hujan yang tersipu-sipu tadi..Setibanya disana,.kumpulan wartawan menanti berita semasa dan mencari-cari seseorang untuk ditemuramah. Melangkah kedalam rumah,melihat 3 jenazah siap dikapankan dan seorang masih dimandikan..Sama seperti dulu makcik tu tetap cool, nampak tenang..tapi didalam hatinya,tak terperi kehilangan 3 orang anak dalam satu masa. Kagum aku melihat kesabarannya..masih seperti dulu..
    -
    -
    -
    -
    -
    kami semua meminta diri,setelah jenazah dibawa ke tanah pengkebumian,.
    kehilangan 6 ahli keluarga tersayang dalam masa setahun,..
    kami sahabat-sahabat ha senantiasa mendoakan ha dan keluarga di kuatkan semangat,.tabah dalam menghadapi ujian Allah swt..
    Semoga roh-roh mereka ditempatkan bersama orang-orang yang soleh..
    ---alfatihah---

    p/s: lihat pada kesabaran mereka dan lihat pada ksh syg sahabat-sahabat kita..
    "aku kagum dengan kalian"

    0 kOmEn SahabAt: