• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Muhasabah Diri

    Dec 22, 2009



    Kate orang hidup ibarat roda..btl ke? Betul la tu,.adakala kita diatas dengan kebahagiaan dan adakala kita dibawah dengan kedukaan,.tak kira dimanapun posisi kita,kita tetap hamba kepada tuan empunya dunia..Tapi sepanjang arus perjalanan hidup kita ni,.sepanjang usia kita ni adakah benar-benar bermakna buat kita? Pernah tak korang terfikir berapa banyak masa yang dah terbuang dengan sia-sia..qhazi tak bercakap tentang orang lain,.tapi qhazi bercakap bagi pihak diri sendiri,.tanpa sedar bertahun lamanya dah terbuang,tanpa makna. Dan apa makna kehidupan yang bermakna buat korang..?(brape byk makne da..)Kehidupan yang bermakna bagi qhazi ialah bila qhazi benar-benar dapat menjadi hamba kepada tuan empunya dia..Merasa diri sebagai hamba,.rase terhina.




    Jadi arus kehidupan yang berlalu ni adakah memberi erti pada kita,.sebagai seorang hamba,khalifah,suami,isteri,anak,kawan,jiran dan adik beradik kepada seseorang? Hari semakin laju meninggalkan kita,.usia makin meningkat,namun tiada erti terlewat untuk kita sama-sama berubah agar kehidupan hari esok lebih bererti.





    p/s: masa umpama ais,.kalo btl gunakan ais,.bergunalah ia..(ais buh dalam bandong,.sedap, tapi ais kalo tak pandai guna,letak atas meja,.cair so same la mcm mase yang berlalu..kan..kan?)



    by:airBATUcampur

    0 kOmEn SahabAt: