• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • terjaga dlm lena..

    Mar 5, 2009
    terjaga hari ni dek kerana rase terganggu oleh alunan suara adik rumate,yang asyik membaca quran...(sesuai dgn doaku: ya allah, mulakanlah hari-hariku dengan kebaikan, dipetengahan hariku dengan rahmatmu dan dipenghujung hariku dengan keampunanmu...)dari surah mn,tah! aku pun tak pasti..yang aku tahu, aku benar-benar bersyukur sebab sepanjang 2 semester ni,aku diletakkan dgn golongan manusia yang selalu mengingatkan aku..adik rumate ku sorang mengaji..sorang lg mn..?so terpandang la die duk baring lg atas katil tu...sambil pegang al mathurat,.mmg jadi amalan die,tiap kali lps solat... tapi yang tak thn tu die tak kisah posing mcm mn pun stil baca gak..skrg ni tgh baring...smlm aku tgk,.sambil mgadap latop n dgn cite korea yang terpasang..kadang2 die bwk g kedai,sambil tgu oder siap..mmg bgus budak tu..hehe...hentam la labu..yang penting ko baca..
    konsep tegur menegur dlm bilik ni mmg dah di terap secara kasarnye hehe...dah main kasar jer, nasib baik la diorang ni tak kisah n blh ikut konsep aku ni..sape lmbat solat jer,siap la dgn perli-perli yang lain,..meskipun aku yang buat konsep ni..tapi kadang-kadang kalo lambat slt, aku pun kene jugak..hehe,takde pilih kasih..nak tau ayat die..hehe

    "k'shikin bile nak smbhyg,..?takut kang tak smpat nak slt tergolek lak
    tepi jln meninggal,.."
    atau
    "karang blh la jamak 5 waktu sekali dlm 1 smbhyg,
    senang, jimat masa.."
    (ayat-ayat ni ikut kesesuaian masa n tempat la..hehe)
    pedih ke tak pedih telinge kene la tahan..kalo tak takut mati blh la buat taktau jer,..tapi cara ni slalunye mmg berkesan la untuk bdk2 bilik ni,..bkn aper kadang-kadang ader yang kate ayat tu kasar n melampau..tapi kiteorang tak gune la untuk orang lain,.juz untuk rumate jer..
    n segalanya akan berlalu bila semeste ni berakhr,..sebab ktorang sume akan diasingkan ikut permohonan hostel..dengan seribu satu harapan pada tuan empunya dunia ni agar aku masih lg diberi peluang untuk tinggal dengan orang-orang yang selalu mengingatimu,supaya aku diingatkan jua untuk selalu bersama mereka....
    hari-hari cuti ni mmg syok kalo.....beradu.tapi rase taknak lak mate ni..kjp lg nk jmp pensyarah kot nak hantar asgmnt yang aku mintak tangguh penghantarannye 2 hari lps sebab silap buat..
    rasekan kene la buat semula..."..hari yang baik.."
    p/s: senyum seindah suria,..yang emmbawa bahgia.....(nyanyila sndr)
    dr : rumate best

    0 kOmEn SahabAt: