• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Filemmu Novelku

    Jun 24, 2010
    Sekarang ni banyak noyel yang diadaptasikan menjadi sebuah filem atau drama..sekarang ni yang sedang sibuk ditayangkan di tv ialah DARI MATA ARISHA kalo tak salah aku la..atau name novel sebenarnya kau sayangku,.karya BIKASH NUR IDRIS, tu name penanye je,.kalau di pawagam pulak sekarang ni tengah hangat tentang LAGENDA BUDAK SETAN karya AHADIAT AKASHAH judul novel asal dikekalkan untuk memudahkan peminat Akashah mengenalpasti karya beliau,.

    Sempat menjadi muflis dan dihimpit dengan tuntutan nafkah oleh bekas isterinya anak saudara MARWILIS HJ YUSUF ini berjaya mengeluarkan sebuah filem. Sejak awal novel Lagenda Budak Setan ini dikeluarkan secara berperingkat sehinggalah ia lengkap menjadi sebuah epilog cinta agong remaja. Berkecimpung secara tidak sengaja didalam dunia penulisan membuahkan hasil yang dapat dibanggakan oleh penulis muda ini,.(masih muda ker..)

    Mengambil kesempatan semperna cuti ni, aku sempat la meluangkan masa untuk melihat karya beliu yang sedang ditayangkan ini. Pendapat aku sendiri,mungkin aku lebih gemarkan novelnya berbanding filem. Banyak olahan cerita dibuat,kadangkala aku terkilan apabila beberapa adegan yang aku tunggu2 tiada didalam filem tersebut. Kehilangan watak Sapi, yang pada aku peranannye besar untuk menghidupkan watak kashah tapi hanya sedikit diambil dari cerita asal. Selain geng Kashah ade sebuah lagi geng nakal tak ingat aku namanye tapi mungkin black rose,juga hilang.

    Biar apapun kekurangannya,.aku masih kagumi karya penulisan manusia ini yang asli...




    p/s: ini bukan kritikan,tapi sokongan dari qhazi untuk novel l.b.s

    2 kOmEn SahabAt:

    1. hanyzan30 said...:

      Bismillah,
      Ya Allah kau rahmati dan berkati tuan punya blog ini,berilah perlindungan di dunia dan akhirat...
      Jadikan Islam Itu Panduan Hidup...

    1. Qhazi said...:

      sory lmbt respon..
      jzkllah atas doa tu..ameen