• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Anak-anak yatim.

    Feb 25, 2009
    Hari tu g rumah anak-anak yatim PERKAYA (persatuan anak-anak yatim terengganu), menghabiskan masa seharian dengan anak-anak yatim tu,
    majlis di mulakan dengan mjlis perasmian oleh penyelia hal ehwal pelajar perkaya..mula-mula budak-budak tu malu-malu..susah gak nk pecahkan diorang maksud pecah tu masuk dlm golongan mereka dan diorang pun blh terima kita..tapi bg team al-hakim..mmg syok..
    spoting hbs anak-anak buah orang ni..hehe..
    suruh buat aper pun buat gak..kalo orang ternyanyi lagu, diorang blh sambung hehe..
    mmg best la..
    kalo bab team paling kecoh, mmg la team alhakim tu,..actly diorang ni mmg bijak..serba serbi blh..hope diorang tak jadikan kehilangan mak dan ayah diorang sebagai alasan untuk gagal dlm hidup..
    tapi try la jdkan itu sebagai kekuatan untuk maju berbanding orang lain..
    kat sane, diorang berdikari, mguruskan diri sendiri..tgk diorang beratur basuh pingan..ader yang basuh baju..(tp gune mesin). kalo ikut pemerhatian orang, kelengkapan yang diorang ada mmg lbh dari cukup sebab bilangan diorang ni 300 ++ jer..bas diorang saje ader 3 kalo tak silap, tu blm van, n pajero..masjid dia besar,bilik komputer dan alat-alat lain, siap ader mesin basuh lagi (org pun basuh pakai tgan) so mmg cukup lgkap la..
    buat orang-orang perseorangan yang dah byk membantu diorang menyediakan kelengkapan terima kasih diucapkan, sesungguhnya kalian akan dpt balasan yang di janjikan Allah swt. kepada beberapa pihak universiti dan kolej..yang kerap buat lawatan dan kerja amal kat sana juga setinggi-tinggi penghargaan di berikan, sekurang-kurangnya mereka tidak merasa di sisih, maklumlah dapat usia yang semuda itu,se mentah itu mereka seharusnya membesar dalam suasana dan menjagaan yang rapi, cara mereka di layan akan mempengaruhi tingkahlaku dewasa mereka..so harap2 adik-adik ni kuat mgharungi kehidupan yang mncabar ni..
    sesungguhnya progm "masih ada yang sayang" ni mmg menyentuh hati orang sendiri..
    sedih tgk diorang,..walaupun diorng tak menunjukkan kekurangan,tapi hati ni meruntun sedih melihat mereka,...entah la...
    mak abah,orang rindu semua...........

    0 kOmEn SahabAt: